Mieszkanka Wyszogrodu oszukana przez fałszywego pracownika banku

Płocka policja ostrzega przed oszustami, którzy mogą podawać się za fałszywych pracowników banku. 59-letnia mieszkanka Wyszogrodu padła ofiarą oszustwa metodą „na pracownika banku”. Kobieta zrobiła przelew i straciła ponad 19 tysięcy złotych.

Wczoraj do mieszkanki Wyszogrodu zadzwoniła kobieta, podająca się za pracownika banku, w którym 59-latka ma otwarty rachunek. Poinformowała, że w ich placówce odnotowano kilka włamań na konta klientów. Pieniądze pozostałych osób, korzystających z usług banku również są zagrożone, dlatego powinna jak najszybciej przelać je na inny, specjalnie otworzony rachunek bankowy. Kobieta miała jednak wątpliwości, co do wiarygodności pracownika i podawanych informacji. Oszustka poleciła więc mieszkance Wyszogrodu, aby ta nie rozłączając połączenia, sprawdziła numer infolinii banku. Okazało się, że jest to ten sam numer, z którego prowadzona jest z nią rozmowa. To uśpiło czujność kobiety i finalnie wypłaciła ze swojego rachunku bankowego ponad 19 tysięcy złotych, a następnie przelała na podane inne konto. Rozmowa z fałszywą pracownicą banku trwała jeszcze chwilę, a potem połączenie zostało przerwane. Po jakimś czasie 59-latka zorientowała się, że została oszukana.

Policjanci przypominają schemat oszustwa „na pracownika banku”, wielokrotnie bywa niemalże identyczny. Zazwyczaj w słuchawce odzywa się głos, podający się za pracownika banku, w którym rozmówca ma konto. Na telefonie wyświetla się numer infolinii banku, dlatego połączenie nie wzbudza żadnych podejrzeń. Rzekomy pracownik banku informuje, że pieniądze klienta są zagrożone i rozmowa zostaje przełączona do działu technicznego, w celu zabezpieczenia środków pieniężnych i konta. Po przełączeniu, rozmowę z osobą pokrzywdzoną prowadzi już kolejna osoba, która podaje nowy numer konta, na które pokrzywdzona osoba wykonuje przelew.

Policjanci apelują o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi osobami. Pamiętaj, że oszuści manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji. Dlatego w kontaktach z nieznajomymi kieruj się zawsze zasadą ograniczonego zaufania. Rozłącz się i skontaktuj z konsultantem swojego banku, aby zweryfikować, czy rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje.

Asp. Krystyna Kowalska

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Wyłącz adblocka!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam. Utrzymujemy się wyłącznie z reklam. Wesprzyj nas, wyłączając je.