Kolejne oszustwo podczas transakcji internetowej. 21-letnia mieszkanka powiatu sierpeckiego chciała sprzedać matę edukacyjną, a w efekcie straciła prawie 3 000 złotych.
21-letnia mieszkanka powiatu sierpeckiego za pośrednictwem platformy sprzedażowej wystawiła na sprzedaż matę edukacyjną. Kilka minut później otrzymała wiadomość poprzez komunikator od osoby, która była zainteresowana kupnem przedmiotu. Kupujący twierdził, że zapłaci od razu przelewam, pokryje koszty dostawy oraz zamówi kuriera, który zapakuje paczkę i ja zabierze. Gdy kobieta się na to zgodziła i podała adres mailowy, dostała na niego link, w który miała kliknąć by odebrać płatność. Po kliknięciu kobieta została przekierowana do strony banku, gdzie postępując zgodnie z instrukcjami wpisała dane do logowania podała 6-cyfrowy kod oraz potwierdziła transakcję. Chwilę później, po zalogowaniu się do aplikacji banku zobaczyła, że z jej konta znikają pieniądze. Ktoś wykonał dwa przelewy, a do tego wypłacił pieniądze w bankomacie.21-latka chciała zarobić, a straciła prawie 3000 zł.
Asp. Katarzyna Krukowska